Tuesday 29 November 2011

~taBahkan Hati SaYa~

Rupa-rupanya sampai saat2 ini saya masih xdapat nak lupakan dia, dan masih bimbang dan masih ambil tahu semua perkara tentang dia.....kenapalah saya xcekalkan diri untuk lupakan dia, selepasa kata-kata dia yang cukup melukakan hati saya ini...knp? kenapa masih perlu ada rasa sayang dan cinta lagi kepada dirinya? xcukup lagilah semua penderitaan yang dia berikan kepada diri saya ini? kenapa saya hidup saya harus dibayangi dirinya? Knp saya harus membiarkan diri saya hidup dalam keadaan yang cukup menyeksakan nih?

Emmmm, si dia pula langsung xcuba jelaskan ttg kata-kata dia hari tu...membuatkan saya tertanya-tanya tentang perasaan dan sikap sebenarnya dalam perhubungan ini... salahkah saya, kalau berusaha untuk mendapatkan penjelasan, setelah sekian lama menanti dirinya? xkan tanggapan kwn2 saya betul yang dia xberhati perut, kejam kerana membuatkan saya tertunggu-tunggu dan memberi harapan palsu supaya saya setia menunggunya? sebenarnya saya xmampu nk terima semua tuduhan itu ke atas dirinya, kerana saya tahu dia bukan org mcm tu, tp..knp dia xnk bagi penjelasan yang jelas supaya saya memahami keadaan sebenar...suapaya saya menegerti tentang tindakannya...knp? xlayakkah diri saya untuk diberi penjelasan itu? atau memang diri sy bukanlah siapa2 di matamu, atau sekadar bayangan yang pernah berlalu sahaja dan kamu xpernah pun nk tahu ttgnya?

Haiz.....tiap2 masa aku mengingati dirimu, mengingati lagu yang pernah kamu tujukan kepada diriku, kerana aku merasakan itulah saat yang terindah dalam perhubungan kita, bila kamu risau ttg diri saya, betul2 terharu pada saat2 itu...kerana tiba2 merasakan kamu begitu caring ttg diriku....tp mengapa sekarang kamu dh berubah? berubah menjadi seorang yang begitu asing kepada diriku...cekalkanlah hatiku ini utk melupakan segala-galanya tentang kamu....berilah aku kekuatan agar diriku dapat menganggap kamu sebagai teman biasa sahaja, hapuskanlah perasaan istimewa dirimu dalam hatiku ini..supaya aku mampu tersenyum kembali dan bebas daripada bebanan ini.....

Diriku dah xkuat lagi utk menerima semua ini, saya xmahu lagi hidup dalam linangan air mata, xsanggup lagi, mengalirkan air mata xbersebab bila bersendirian....cukuplah tangisan selama ini...hapuskan titisan air mata ini....sbb xkiralah betapa banyak air mata yang saya alirkan, hakikatnya xkan berubah lagi, kerana kamu sudah semakin menjauhi diri saya...dan xmungkin berpatah kembali kerana saya...saya harus biarkan kamu pergi untuk meneruskan cita2 kamu....hapuskanlah perasaan cinta di dalam hati ini, kerana saya dh xsanggup lagi meneruskan hari-hari saya dgn tagisan air mata.....

No comments:

Post a Comment