Friday 25 November 2011

~I StILL LOVE U~

Hari nih genaplah 1 minggu hari aku melafazkan kata2 yg cukup2 mendukakan hatiku~ aku pohon pada dirinya agar melepaskan diriku, padahal diriku sendiri xsanggup menerimanya...walaupun kata2 dia pada hari itu cukup2 menyakitkan hatiku, bagaikan berkecai hati ini dgn kata2nya....namun, sampai saat ini aku masih menyayanginya seperti dahulu lagi....sygku pada dia xpernah berubah....hanya tuhan sahaja yg tau, betapa sayangnya saya padi dia....
Teman rapatku yg tahu ttg kata yg diungkapkannya kpdku, semuanya kata dia xberhati perut....tp aku tahu dia pasti ada sebab di sebaliknya....kata2 dia mmg menyakitkan hati, kerana dia seolah2 menghina harga diriku...tp, aku tetap sayang dia....banyak sgt yg saya nk cakap dgn kamu malam tu, tp sy x mampu nk teruskan kata2ku kerana menahan sebab di dada, air mata dh mulain melinangi mataku...aku xmahu kamu tahu yg aku sedang menagis....sbb aku xnk nmpk lemah di matamu...
kamu  tahu x, malam tu...dh brp lama sy  fikir dan sy mengumpul keberanian utk memberitahu kamu semua tu???
3 tahun sayang, 3 tahun...sy mencari keberanian itu, utk mengaku semua nih dgn kamu sbb sy sedar....sukar utk sy menerimanya kalau kamu terusan menolak cintaku....sbg seorang perempuan, sy dh buang semua ego sy utk mengaku semua nih dgn kamu...tp kamu tetap tidak meghargainya...mgkn pada kamu semua benda nih hanyalah hal kecil, kerana kamu mengutamakan kejayaan kamu, kamu nk bina kerjaya dulu supaya boleh hidup senang kelak, baru nk fikir ttg cinta nih, baru nk fikirkan ttg gadis yg menjadi idamanmu....
Tp kehadiranku ini bukannya ingin menganggu ttg yr life planning dan apatah lagi ingin menganggu kamu utk berjaya dalam hidup kamu...kalau kamu rasa kehadiran sy ini hynlah untk menganggu kamu, sy minta maaf sgt2...sbb sy mmg xde niat langsung nk ganggu kamu...sy jz cuba kejar apa yg dikatakan hati sy, sy cuba mencari cinta yg dh 3 thn terpendam di hati ini, sy cuba untk mengetahui ttg kamu, krn bagi sy, U r so special....sbb satu2 jejaka yg mampu mengubah sy...tp, sy xsangka kehadiran sy hanya menimbulkan masalah kepada dirimu....
Sbnrnya...sy pun xingin menganggu kamu dgn persoalan2 yg kdg2 tidak patut wujud ini...tp sikit kamu yg kdg2 xambik endah, kdg2 contact, kdg2 xtu, menyebabkan sy betul2 terasa sprt useless...kdg2 terasa mcm terasing jer dan  mcm2 lagi perasaan yg sy rasai, menyebabkan timbulnya berbagai2 persoalan di minda ini...semua persoalan ini kdg2 telah menyebabkan sy hilang kawalan....maaf, kalau sy menganggu kamu dgn persoalan2 ini, sbb sy hyn inginkan 1 kepastian daripada kamu, sy jwpn yg mmp menenangkan hati sy...sy xhrp yg istimewa pun drpd kamu..tp cukuplah sekadar seminggu sekali, sy menerima msg khabar berita drpdmu.....itu sudah memadai buat aku....sekurang2nya, aku tahu perjuanganku ini bukan berseorangan, krn ada kamu yg menanti di penghujungnya...andai kata kamu boleh berbuat demikian...aku pasti, diriku akan cekal dlm menghadapi penantian ini...aku pasti dpt bertahan sehingga tiba waktunya utk kita berbicara ttg soal hati....tp, semua ini tidak berlaku...maka aku menjadi tidak yakin dlm penantian ini, kerana aku khuatir, diriku yg akn terluka teruk nnt, aku tidak ingin, kalau penantianku yg entah bila penamatnya ini akan berakhir dgn linangan air mata....sbb 3 thn penantian itu pun sudah cukup menyeksakan aku..sudah cukup utk mengubah diriku kpd seseorang yg kdg2, begitu asing buat diriku sendiri......
wlpn skrng nih..aku sudah memberitahu kamu yg aku akan berhenti berharap terhadap dirimu...tp sebenarnya jauh di sudut hatiku, aku masih mengharapkan kamu...tp apa2pun namamu ttp tidak lekang dlm doaku...semoga kamu akn berjumpa dgn gadis yg betul2 mampu membahagiakan kamu....dan selamat maju jaya dalam hidupmu....LOVE U SINCERE FROM MY HEART~

No comments:

Post a Comment